V sredo, 9. 10. 2019 smo na šoli organizirali tehniški dan za OŠ Miklavž na Dravskem polju. Obiskali so nas učenci od 7. do 9. Razreda. Namen obiska je bil spoznati našo šolo in naše poklice.
Tako smo se učencem predstavili tudi s programom naravovarstveni tehnik. Dijaki so jim poskušali v kratkem času predstaviti nekaj aktivnosti s katerimi se srečujejo v štirih letih šolanja. Želeli smo jim pokazati, da pri tem poklicu dobiš širino.
Najprej sta jim Zala in Luka predstavila kakšne analize vode izvajamo, kako ugotovimo, da imamo trdo vodo in kakšen pH ima voda, še posebej, če je onesnažena. Predstavila sta kakšne analize lahko opravljamo s specialnim kovčkom za analizo vode in tal. K izvedbi analiz trdote vode in pH sta povabila tudi učence, ki so se dela lotili zelo natančno, kar je zelo pomembno.
Mihael in Ali pa sta demonstrirala kako lahko s pomočjo elektronskega merilca (Vernier) izmerimo količino kisika v vodi.
Sledila je delavnica na kateri so dijakinji Danijela in Tamara skupaj s prof. Heleno Slivnjak Ramuta predstavile različne tipe hišk za žuželke, njihov pomen in katere živali živijo v njih.
Po začetni predstavitvi pa so se učenci lotili izdelave doma za pikapolonice. Za dom so uporabili kar glinene lončke, ki so bili pobarvani v rdečo barvo. Rdeča barva naj bi privabljala pikapolonice.
Nato je vsak učenec napeljal skozi lonček vrvico, na kateri so naredili več vozlov, ki so omogočili, večjo stabilnost lončka.
Potrebno je bilo narediti še "posteljico" za pikapolonice. V ta namen so natlačili seno v lonček.
Na koncu je bilo potrebno vrvico le še zvezati. Tako, dom za pikapolonice je bil nared, učenci pa ga morajo le še obesiti doma na vrtu.
Učencem smo želeli pokazati, da je lahko tudi ta mali prispevek pomemben korak k večji biotski pestrosti v našem vrtu.
Oskar, Patrik in Mojca so učencem predstavili, kako pomembno je, da čim manj uporabljamo plastiko oz. jo nadomestimo z okolju prijaznejšimi materiali. Še posebej nas je stisnilo pri srcu, ko smo videli kaj doživljajo živali, ko se ujamejo v plastiko, ali pa posnetki plaž, ki so zasute z odpadki. Vsi smo se strinjali, da se na takšni plaži že ne bomo kopali. Mojca je učencem pokazala nekaj primerov, kako so se naši dijaki lotili zamenjave plastike z drugimi materiali.
Za konec pa sta Martin in Tilen predstavila pomen lesne biomase za Slovenijo in kakšna lesna goriva uporabljamo.
Verjamem, da so učenci začutili, zakaj je tako pomemben poklic naravovarstvenega tehnika. Ne gre za tipičen poklic, kjer delaš točno določeno stvar (popravilo avtomobila, gradnja hiše, napeljava elektrike itd.), ampak gre za mešanico različnih področij, katerih cilj je samo eden – ohranitev čiste narave.
Zahvalil bi se rad dijakom 3.a in 4.a razreda program naravovarstveni tehnik, ki so izvedli tehniški dan in vsem profesorjem, ki so sodelovali pri pripravi in izvedbi tehniškega dne: Heleni Slivnjak Ramuta, Nataliji Horvat in Andreji Gračner.
Zapisal in fotografiral: Simon Gračner