Ozaveščevalna kampanja o vplivu pretirane potrošnje lahkih plastičnih nosilnih vrečk na okolje.
S 1. septembrom bo en mesec v trgovinah, v vseh slovenskih osnovnih šolah pa celo šolsko leto 2018/2019, potekala ozaveščevalna kampanja o vplivu pretirane potrošnje lahkih plastičnih nosilnih vrečk na okolje. Kampanja s sloganom »Imam svojo vrečko!« poudarja pomen preprečevanja odpadkov kot sklop najpomembnejših ukrepov za čim manj nastalih odpadkov. Vsebina kampanje se osredotoča na bolj trajnostno potrošnjo in spodbuja, da vsako vrečko čim večkrat uporabimo, saj tudi s tem pomembno vplivamo na kakovost okolja, v katerem živimo. Kampanja je namenjena širši javnosti s poudarkom na izobraževanju otrok.
Cilji kampanje so jasni – povečati prepoznavnost težave in posledic onesnaževanja ter obremenjevanja okolja z lahkimi plastičnimi nosilnimi vrečkami, spodbuditi trajno zmanjšanje njihove potrošnje in doseči okoljski cilj glede zmanjšanja potrošnje lahkih plastičnih nosilnih vrečk.
Plastične nosilne vrečke imajo zelo majhno maso, obenem pa so močne, obstojne in cenovno dostopne – te lastnosti so pripomogle k njihovi razširjeni in masovni uporabi. Posledica sedanje velike potrošnje plastičnih nosilnih vrečk je visoka raven smetenja okolja in neučinkovita raba virov. Smetenje s plastičnimi nosilnimi vrečkami povzroča onesnaženost okolja in povečuje močno razširjeno težavo smetenja vodnih teles, kar ogroža vodne ekosisteme po vsem svetu. Z vidika varstva okolja so najbolj težavne plastične nosilne vrečke z debelino stene manj kot 50 mikronov (lahke plastične nosilne vrečke), saj jih redkeje ponovno uporabimo kot debelejše. To pomeni, da hitreje pristanejo med odpadki, zaradi njihove majhne mase pa bolj pogosto smetijo okolje. V okolju se ne razgradijo tudi več kot sto let, se tam kopičijo in s tem povzročajo okoljsko, gospodarsko ter družbeno škodo.
S sprejetjem sprememb Uredbe o ravnanju z embalažo in odpadno embalažo se je Slovenija zavezala k naslednjim okoljskim ciljem glede potrošnje lahkih plastičnih nosilnih vrečk – letna raven potrošnje naj ne bi presegala 90 lahkih plastičnih nosilnih vrečk na osebo do konca leta 2019 in 40 tovrstnih vrečk na osebo do konca leta 2025.
Kampanjo je pripravilo Ministrstvo za okolje in prostor v sodelovanju z: Društvom Svet staršev, Društvom Doves Fee – program Ekošola, Ekološkim društvom Slovenj Gradec, Sparom Slovenija, Hoferjem, Kmetijsko gozdarsko zbornico Slovenije, LIdlom, Mercatorjem, Ministrstvom za izobraževanje, znanost in šport, Okoljskim raziskovalnim zavodom, Petrolom, Trgovinsko zbornico Slovenije, Zavodom RS za šolstvo, Združenjem ekoloških gibanj Slovenije.
Več informacij o kampanji in gradiva