l1

BIOTEHNIŠKA ŠOLA MARIBOR

Vrbanska cesta 30, 2000 Maribor

Telefon: (02) 235 37 00

     eko sola  erasmus logo web3 facebook-icon

 

 

 

Ta stran uporablja piškotke. Z nadaljevanjem uporabe te strani soglašate z uporabo piškotkov.

Če ne spremenite nastavitev, se z njimi strinjate.

Razumem

logotip EKP 2014 2020 SIO 2020

Fazaniranje 2016

V četrtek 6. 10. 2016 so dijaki 4. a razreda pripravili fazaniranje za dijake 1. letnikov. Da ne bo pomote – ni šlo za izživljanje nad novinci v stilu čečkanja, mazanja po obrazih in drugih delih telesa, ampak so dijaki sodelovali v manj škodljivih igrah, ki so imele namen nasmejati občinstvo.

Za začetek sta dobila besedo povezovalca prireditve Timotej in Franc, ki sta uspela kar hitro urediti vrste med novinci. Oštela sta tiste, ki so potrebovali nekoliko več časa za pripravo.

FAZANIRANJE 2016 001FAZANIRANJE 2016 002

Da se novinci ne bi preveč sprostili, sta jih pozvala k prvi igri, ki je bila pisana na kožo tistim dijakom, ki so vešči osnovnih gospodinjskih opravil. Dijaki so morali čim hitreje in natančno olupiti štiri krompirje. Ko je z lupljenjem končal prvi dijak, je podal nož sošolcu ali sošolki, ki je olupil naslednji krompir in tako dalje.

FAZANIRANJE 2016 003FAZANIRANJE 2016 004

Pri nekaterih dijakih je ubogi krompir popolnoma spremenil obliko, tako da je bil bolj podoben kakšnemu kvadru.

FAZANIRANJE 2016 005

Strogo oko tekmovalne žirije je na enem krožniku opazilo pet krompirjev, čeprav bi na njem morali biti le štirje.

FAZANIRANJE 2016 006

Je morda šlo za čudež ali le manjšo nespretnost? Tudi če se je zgodil čudež, jim to ni pomagalo, saj je odločala kvaliteta lupljenja oz. hitrost. Najboljše gospodinjsko znanje so pokazale dijakinje 1. c razreda.

Druga igra je od dijakov zahtevala nekoliko več kmetijskega znanja, ki ga osvojijo otroci na kmetiji že, ko shodijo. Igra se je imenovala pobiranje oz. zbiranje jabolk. Da pa ne bi bilo preveč otročje lahko, so novinci morali jabolka pobirati in nositi z usti, pri čemer so imeli roke zvezane na hrbtu, jabolka pa so plavala v škafu z vodo.

FAZANIRANJE 2016 007

Franc jim je pred začetkom igre demonstriral, kako se stvari lotijo že izkušeni dijaki.

Mlajši dijaki pa so vzeli nalogo kar preveč resno in so se divje zagnali k škafu s plavajočimi jabolki. Voda je pršela na vse strani, zato so se morali gledalci nekoliko odmakniti. Tekmovalcev pa pršenje vode ni motilo, saj so bili zelo pridni pri nabiranju jabolk.

FAZANIRANJE 2016 008FAZANIRANJE 2016 009

FAZANIRANJE 2016 010FAZANIRANJE 2016 011

Najbolj se je napolnila košara 1. b razreda. Iz nabranih jabolk bi nastal kar lep jabolčni štrudelj ali pita.

In že je bila na vrsti tretja igra. Lahko bi rekli, da je šlo za tipično kmečko opravilo, ki zahteva obilo spretnosti. Na srečo pa to opravilo ne zahteva vozniškega izpita. Vožnja s samokolnico je bila ravno pravšen test za naše mlade dijake, da pokažejo, ali si opravljanje vozniškega izpita v bližnji prihodnosti sploh zaslužijo ali pa bo treba še malo povaditi – seveda s samokolnico.

FAZANIRANJE 2016 012FAZANIRANJE 2016 013

FAZANIRANJE 2016 014FAZANIRANJE 2016 015

Spretnostna vožnja je potekala okoli otroškega igrišča. Največ znanja pri krmiljenju, potiskanju in delu z enim osnovnih kmetijskih in vrtnarskih prevoznih sredstev je pokazal dijak 1. e razreda.

FAZANIRANJE 2016 016FAZANIRANJE 2016 017

Že smo bili pri zadnji igri, ki je od dijakov zahtevala hitrost, spretnost in natančnost. Nastopajoči so morali pokazati, kako jim gre od rok luščenje koruze, nekdaj tipično kmečko opravilo jesenskega časa. Boj med razredi je bil neizprosen, saj še nismo imeli skupnega zmagovalca, zato je štelo vsako oluščeno zrno koruze.

FAZANIRANJE 2016 018FAZANIRANJE 2016 019

FAZANIRANJE 2016 020FAZANIRANJE 2016 021

Vsi smo nestrpno pričakovali, kaj bodo pokazale številke na tehtnici.

FAZANIRANJE 2016 022FAZANIRANJE 2016 023

Po nekajminutnem čakanju je tehtnica določila zmagovalca igre. Najuspešnejše v luščenju koruze so bile dijakinje 1. c razreda. Vsi skupaj smo čakali na to, kaj se bo izpisalo na tabli. Ali je bilo to dovolj za skupno zmago?

FAZANIRANJE 2016 024

Za 1. c in 1. d razred ne, saj so oboji ostali tik za 1. b razredom, ki je tako postal najboljši razred med fazani. Kar pa je pomembneje, vsi dijaki 1. letnikov so postali polnopravni člani naše šole tudi v očeh višjih letnikov. Čestitamo!

FAZANIRANJE 2016 025

Zapisal: Simon Gračner

Fotografije: Andreja Gračner